Ne že bych byl příliš outlocitný, ale určitý styl chování českých podniků mě opravdu štve. Konkrétně popíšu situaci, které nastala při návštěvě podniku Svět piva.
Zápletka je až primitivní. Volný večer. Kam jít, když nemáme nic na plánu? Už asi tři měsíce nám doma leží vouchery na pivo do hospody Svět piva. Zkusíme tam zajít, třeba nebudou mít plno.
Zašli jsme tam. Hospoda byla plná asi z půlky. Super. Pro jistotu jsem se šel zeptat obsluhy, jestli volné stoly nejsou rezervovány. Následovala přibližně tato konverzace:
Já: „Dobrý den, můžem si sednout? Nejsou tady na těch stolech rezevračky?“
Servírka: „Nejsou. Určitě si sedněte.“
Já: „Skvělé. Ještě tady sebou máme vouchery na to pivo, máme vám je dát hned?“
Servírka: „Jestli máte vouchery, tak to se musíte objednat předem.“
Já: (pohledem zkontroluji, zda je hospoda stále poloprázdná) „Z jakého důvodu se musíme objednávat předem?“
Servírka: „Takhle to prostě je. Je to součást podmínek.“
Já: „Stále nechápu, to vám dojde jinak pivo?“
Servírka: „Ne, prostě se musíte nejdříve objednat, když chcete použít vouchery.“
Já: „Aha, tak děkujeme a na shledanou.“
Dobrý zákazník, žádný zákazník
Chápu, že si stejnou slevu zakoupilo asi 7000 lidí a pro takový podnik to může znamenat problém. Ale je to problém onoho podniku a nikoliv můj. Samozřejmě bych pochopil nutnost objednání, pokud by měli narváno. Tohle je ale prachobyčejný způsob, jak uměle snížit počet lidí, kteří chtějí uplatnit nárok na slevu. Přestože by na nás neprodělali, protože jsme se tam chtěli i najíst (jídlo nebylo součástí slevy), raději nás slušně poslali pryč.
Nevím, kolik nových a spokojených zákazníků získali, ani netuším kolik lidí naštvali. Já rozhodně patřím do té druhé kategorie.
Ja bych z toho zas takovou tragedii nedelal.
V prve rade to nemusi byt problem podnikatele, ale problem servirky (rekli ji, ze se musi objednat predem, a tak to asi vzala trosku dogmaticky! :-)).
Mno a mohl si to preci vyresit elegantne – stacilo rict, ze by ses chtel objednat za 5 min. tamhle u toho stolu s vouchery … zajimalo by me, jestli by nekde vycetla, ze se musis objednat delsi dobu predem! :-D
Hodnocení po včerejší návštěvě SVĚTu PIVA:
Velice neútulné prostředí se dělí na dvě části. Nadzemní – špinavý lokál o cca 30ti místech, který, ačkoliv nekuřácký, odpovídá tak nádražní předrevoluční čtyřce. Rozměry průměrného obývacího pokoje. Podzemní – jdete dvě patra pod zem a zažijete šok- v rozměru cca 5×8 metru je doslova našlapán bar špinavý bar a lavice, které byly narychlo sehnány někde v Ikee jako rychloskládací zahradní nábytek. Následuje pokus o uplatnění slevového voucheru,
o jehož použití jsme předem informovali. Měli jsme to „štěstí“, že jsme narazili přímo na ajitele, který se znuděně opíral u baru s otrávenou servírkou. Z obou cítíte, že hosté nejsou příliš vítáni. Chěli jsme voucher využít na akci, kterou světpiva.com inzeruje na svých stránkách, což jsou tzv. Rychlé pípy. Dozvíte se, že na toto se voucher nevztahuje, a že tato akce již na stránkách dávno není. Poté, co se chvíli dohadujete s majitelem, že akce na srtánkách je, zavolá známému, od kterého se dozví, že na stránkách to opravu je. Mezitím se mí kolegové dozvídají od jednoho z hostů, že se jedná o standardní postup. Takže mé doporučení: nejdříve tento podnik navštivte, udělejte si obrázek sami a uvažte, zda voucher zakoupit. Jen pro dokreslení – třetinka piva se v této „putice“ pohybuje na úrovni luxusní restaurace, což je kolem 50,- Kč ze třetinku. A nekuřácké je prostředí proto, že zde není vidět žádné odvětrávání ze sklepních prostorů, takže pokud není možné odvětrat ani zatuchlinu místnosti, nedivte se, že není možné ani kouření. Takže, teď je to jen na Vás. A doporučení pro slevové portály – POZOR NA KLAMAVOU REKLAMU NESERIÓZNÍHO PARTNERA.
PS: Po dlouhých dohadech nám byly vráceny peníze za voucher, jinak bych již dával podnět na ČOI. Takto to dávám pouze jako podnět pro zájemce o voucher.
Zdravim,
zajimalo by me, jakym zpusobem se Vam povedlo dostat z nich penize zpet ?
Nekolikrat jsme tam telefonovali, clovek, ktery to vzal, byl vzdy arogantni, rezervaci nam odmital udelat a o vraceni penez nechtel ani slyset. S kamarady mame 15 voucheru, coz neni malo (1100+ Kc). Ztrata na jednoho cloveka neni tak strasna (80Kc), ale stvalo by me z principu, nechat to byt.
Diky.
V této hospodě jsme byli několikrát;
Poprvé jsme normalně udělali rezervaci, přišli tam, točili si sami pivko, popíjeli pohoda.. Až na to, že číšník při placení jídla, co jsme si tam dali, stáhnul kamaráda o 100Kč – doteď nevím jestli to bylo omylem nebo schválně…
Podruhé jsme přišli na rezervaci a i když se kamarád do telefonu ujišťoval, dohodl-li správný termín, přišli jsme tam a zjistili, že jsme objednáni až za týden.. Přišli jsme tedy po týdnu a již byla znát nepříjemnost personálu a točili nám pivko oni, již jsme nemohli sami-což byla součást akce..
Potřetí jsem tam už nešla.. Ale kamarádi měli ještě vouchery, tak je chtěli využít, udělali rezervaci – následně tam volali,aby se ujistili platí-li to.. A řekli jim, že tato akce nebo-li tyto vouchery neplatí!! Majitel prý dostal od někoho přes tlamu.. FAJN! Vráti nám peníze.. Po několika dnech volal on, že prý akce zase platí (udájně někdo zmlátil i barmanku) a kamarádi mají rezervaci na tuto Neděli.. Zřejmě to, ale už opět zrušili tu akci jelikož shodou náhod tam včera byla kamarádka a opět jim řekli, že vouchery zrušili kvůli problémům.. A co VÁŽNĚ NEPOCHOPÍM, proč nabízejí další 3 různé vouchery do jejich hospody, když tenhle nezvládli a musí ho rušit..
Také jsem se setkal s takovým přístupem když jsem přišel s voucherem, jen v jiné restauraci..
Celý tento slevomatový byznys je mor. Bohužel servírka je v tom většinou nevinně, plní jen rozkazy. Aby se podnik dostal do systému musí nabídnout velikou slevu a ještě musí zaplatit provizi provozovateli portálu. Tím se dostane pod náklady, a celá akce se mu nevyplatí. Snaží se tudíž minimalizovat své náklady ještě víc a vy dostanete produkt který je mnohem horší kvality. Zkuste si někdy zajít na jídlo na voucher a pak za plnou cenu, uvidíte ten rozdíl.
Trošku drsnější, ale to je mor slev, bohužel. Neříkám, že to dělá každý, ale člověk se pak podívá po restauraci a všichni mají kuřecí řízek, bublinkovou vodu a navrch štrůdl, protože to bylo na voucheru. Navíc za peníze ani prd. Ale je škoda, že k tomu tak okatě přistupují i provozovatelé, viz tvůj zážitek.